Dwars door. - Reisverslag uit Scharendijke, Nederland van Lia en Tim - WaarBenJij.nu Dwars door. - Reisverslag uit Scharendijke, Nederland van Lia en Tim - WaarBenJij.nu

Dwars door.

Blijf op de hoogte en volg Lia en Tim

15 Juli 2013 | Nederland, Scharendijke

Ha eindelijk op pad. Het.is weer even wennen om in het juiste ritme te komen en de inpakrituelen weer te pakken te krijgen. Zoals na de overnachting bij mem in Steenwijk. Na aankomst in Nunspeet bleek de toilettas het ritueel niet meegemaakt te hebben. Scheren met olijfolie kan dan ook heel goed.
Even de route in 't kort: via het Drents-Friese Wold, het Kampereiland en de Veluwe (laat ons weer weten waarom wij zo graag langs kust fietsen), bij Elst met de pont de Betuwe in, de Hollandse Waterlinie ingenomen bij het Werk aan de Korte Uitweg. In een nog te ontpolderen deel van de Biesbosch gekampeerd en daarna op het reeds ontpolderde Tiengemeten. Via wat Deltawerk op Schouwen aanbeland. Zo bezien hebben we een flink deel van de bible-belt gehad. Geen mazel gezien, wel de strikte handhaving van het winkeltijdenbesluit.
De zon brandt er al flink op, zou de zomer dan echt begonnen zijn? De scholen zijn hier nog steeds bezig.
Morgen over de Honte naar Groede en dan het buitenland!

• 16 Juli 2013 - 12:22

Frank Sierhuis:

Een prachtig etappeverslag, een plezier om te lezen! En prachtige foto's natuurlijk; ik had niet anders verwacht. Ik bespeur lil, lia en leesbare bordjes ;-) Kijk nu al uit naar jullie volgende verslag. Veel genoegen nog in de laatste dagen Hollandse en Vlaamse kusten en geniet nog even van het onbeperkt verstaanbaar zijn. Groets, Frank

• 16 Juli 2013 - 18:09

Klara:

Hoi, leuk zo'n verslag. Veel plezier en zien jullie weer in .....Wij gaan pas eind augustus weg.
    Groetjes F+K

• 16 Juli 2013 - 23:24

Marja:

Ik had ook niet anders verwacht...zoals Frank schrijft. Het is wonderbaarlijk mooi, vind ik , om het op deze manier een beetje mee te maken. Vooral de fotos natuurlijk. WAUW......Haal Mem morgen op. kusss Marja

• 17 Juli 2013 - 19:40

Mem:

hartsikke mooi dat het allemaal goed gaat. Met veel plezier jullie verslag gelezen. En de fotos....heel mooi. Het breekt de tijd, dat jullie weg zijn. Had na het afscheid wel een raar gevoel in mn buik maar het gaat nu wel weer goed. Het is prachtig weer...dikke tuut....tot wederhoren MEM

• 17 Juli 2013 - 21:52

Anita Gerrits:

Tim en Lia,
    Pa en Ma vertelden mij over jullie voorgenomen reis.
    Petje af, stoer,leuk, genieten, soms afzien, gezelligheid, mooi weer.
    Heel veel succes met jullie reis, ik ga jullie in ieder geval volgen!
    groetjes Anita