Service - Reisverslag uit Arles, Frankrijk van Lia en Tim - WaarBenJij.nu Service - Reisverslag uit Arles, Frankrijk van Lia en Tim - WaarBenJij.nu

Service

Blijf op de hoogte en volg Lia en Tim

17 September 2013 | Frankrijk, Arles

Vlak na Bordeaux bleek één van mijn spaken in het achterwiel gebroken te zijn. Gelukkig zat er nog geen hobbel in. Het jaagpad langs le Canal de Garonne tot aan Toulouse is geasfalteerd, maar daarna zou het pad langs le Canal du Midi, volgens ons routeboekje, slechter worden. Kuilen, boomstronken en stenen zouden op ons pad komen. Zaak dus om de boel te laten repareren. In ons routeboekje staat ook een lijst met fietsenmakers, dus deze geraadpleegd.
Aiguillon had een reparateur, camping en kon na een dag fietsen bereikt worden. Dat werd dus ons volgende reisdoel. Bij aankomst,op vrijdagmiddag om 17.15 uur, de winkel van Patrick snel gevonden. Grasmaaiers in de etalage, maar van fietsen had hij ook verstand. Helaas echter niet de juiste spaken in voorraad. Hij vertelde dat ongeveer 25 km. verderop in Agen het repareren geen probleem zou zijn.
Agen ligt langs le Canal du Midi, dus op de route! Kwamen daar zaterdag om 12.30 aan. Een stad zo groot als Groningen is op zaterdag tussen de middag dus gewoon uitgestorven. Winkels dicht, straten leeg, maar wel de restaurants vol.
Eerst aan de warme hap dus, om de tijd te overbruggen tot 15.00 uur, het tijdstip dat de winkels weer openen. Heerlijk gegeten. Salade canapés fromage de Chėvre, Bavette grille roquefortsauce, Banane rôti glacé Caramel salee. En dat alles voor €15!
Geheel voldaan de fietsenwinkel opgezocht. Ze hadden wel een spaak, maar geen reparateur! Spaak maar alvast gekocht voor de volgende reparateur die er misschien géén had. Aangezien het tandwielblok gedemonteerd moest worden om de spaak te kunnen plaatsen, kon Tim zelf het karwei niet klaren.
Op maandag bereikten we Toulouse. Tent opgezet vlak voor de stad. Meteen weer op de fiets gestapt op zoek naar een reparateur. Toulouse is de vijfde stad van Frankrijk qua grootte. Je mag er werkelijk overal fietsen, zelfs in de voetgangersgebieden. Na enig zoeken Station Vélo, moderne fietszaak, gevonden. Op maandag gesloten! Jammer, maar niet echt een probleem. De volgende dag lag de winkel namelijk op onze fietsroute, dus dan nog een kans. De stad ingegaan voor een terrasje en wat rondkijken.
Dinsdagmorgen kwamen we om 11.00 uur weer voorrijden. Mochten de fiets meteen naar binnenrijden. De reparateur stopte zijn bezigheden met de fiets die hij onder handen had en begon meteen met de mijne. Het bleken bij demontage twee spaken te zijn. Hij vernieuwde ze en maakte ook nog even mijn derailleur schoon. Alles binnen een half uur gefikst. En dat alles voor slechts €9. Dat noem ik nog eens service!

• 17 September 2013 - 12:20

Peter:

Echt goede service. En nu met nieuwe spaken op naar de middellandse zee. No time Toulouse ;-)

• 17 September 2013 - 20:55

Marja:

gelukkig alles weer in orde. Boeiend verhaal......Har. heeft nu net Skype ....heeft jou een verzoek gestuurd...helemaal in orde, volgens ons...4 keer jou gebeld.....geen kontakt gekregen.
    Ik ga zo ook weer een poging doen.....moet lukken, kusss marja