Cote d'Opale - Reisverslag uit Dieppe, Frankrijk van Lia en Tim - WaarBenJij.nu Cote d'Opale - Reisverslag uit Dieppe, Frankrijk van Lia en Tim - WaarBenJij.nu

Cote d'Opale

Blijf op de hoogte en volg Lia en Tim

25 Juli 2013 | Frankrijk, Dieppe

België op 18 juli verlaten en Frankrijk binnen gefietst. Geheel nieuw terrein voor ons. Gelukkig zijn de Fransen behulpzaam en geduldig, want ons schoolfrans is niet altijd even duidelijk. Inmiddels hebben we heel wat meer lef en komen we overal samen uit. Het Franse leven staat ons wel aan, alleen aan de warmte moeten we nog wennen. Het eerste stuk langs de Cote d' Opale was nog vlak, maar bij Cap Blanc Nez en Gris Nez ging het al lekker op en neer. Bij Ault werden we verrast op hoge witte kliffen, die ook een stuk zuid-westelijker er nog zeer indrukwekkend uitzien. Hebben in le Treport tegenover de poissonnerie municipal heerlijk cassoulet fruits de mer en moules gegeten. Smullen! Zijn vandaag na enkele stevige klimmen, in de volle zon, aangekomen vlakbij Dieppe. Veel vochtverlies onderweg, maar dat weten we prima aan te vullen met liters water, grote flessen bier en natuurlijk le vin.
De Fransman en zijn wifi moet dit stukje eigenlijk heten. Overal waar je iets wilt, behalve in restaurant of op terras, moet je langs een lange lijst administratie. Met dank aan de grote kleine man, die we al van verre op een hoge paal vlak voor Boulogne zagen staan. Bureaucratie ook bij le wifi op bv de vvv. En in 15 minuten zendtijd doe je niet zo veel of le wifi is dan wel free maar de verbinding zozo lala. We leren elke dag bij.
Niet alleen Bonaparte herinnert ons aan de krijgstijd, vooral bij Calais zijn nog enorme bunkerbetonbouwwerken te zien en zo nu en dan stuiten we op een cimetiere britannique uit WO-I
Afgezien van de krijtrotsen is het landschap hier nog niet zo specta. Een enkele lil (lijnen in landschap) en verder veel aandacht voor architectuur. We hebben ook onze eerste oudespoorlijnfietspad ontdekt. 45 km nog wel maar helaas haaks op onze route.
Vandaag rustdag met rondje Dieppe.

• 25 Juli 2013 - 15:28

Karin:

Hoi tim&lia,

Jeetje wat mooie berichten en foto's.
    maar wie zijn die mensen op de foto's? Kennen we die ?
    Ze zien er zooo goed, gezond, gebruind en getraind uit. En zo jong...
    Wij zijn terug en het gaat allemaal weer goed.de fysio hoeft niet meer.
    Kythera was prachtig en grieks puur.

Liefs uit stad, ook van peter.
    Karin

• 25 Juli 2013 - 15:39

Anne:

mooi hoor allemaal. Succes!

Groet Anne-Mark

• 25 Juli 2013 - 18:19

Karin:

Lia,
    De foto van jou in ault aan de kust met kliffen is echt erg mooi vind ik,zo van "wat gaat er allemaal nog komen?"
    En we kennen de mensen natuurlijk wel..
    Heel veel plezier nog en het is erg leuk om het zo met jullie te beleven, echt leuk..
    Gr.karin

• 25 Juli 2013 - 18:47

Jacqueline:

Hoi Lia en Tim.
    Waarschijnlijk gaan wij zaterdag vanuit Bretagne ri Normandië. Zou leuk zijn jullie te ontmoeten. Vinden jullie dat ook? Ik heb geen telefoon meer (verloren of gestolen), maar zal proberen mo av naar mijn mail te kijken. Willen jullie je tel nr voor de zekerheid mailen? Kunnen jullie inschatten waar jullie zaterdag arriveren?

Wie weet tot gauw. Bart en Jacqueline

• 26 Juli 2013 - 09:20

Hans:

Dag Tim en Lia,
    Genieten, genieten, genieten en ik geniet mee. Wat een uitvinding de mini iPad.
    Aan de foto's kun je zien dat jullie weer helemaal in jullie element zijn, geweldig. Of het nu om de details gaat, zeedistel met slakje, of groot, landschapsfoto lil, altijd weer is te zien dat jullie oog hebben voor alles om je heen en voor elkaar. Zou ook leuk zijn de Fransman eens vast te leggen. En Lia, ik mis nog een foto van het eten! Hahaha.
    Ik hoop dat jullie het niet als werken gaan zien.
    Heel veel liefs vanuit een volop draaiende moulin.
    Hans.

• 26 Juli 2013 - 23:33

Marja:

ja jongens, dit is alweer een superbe verslag. Ik beleef het via dit medium toch behoorlijk mee............ Als gezin zijn wij 3 keer in deze regio op vakantie geweest (Norm. en Bretagne).
    Volgens mijn herinnering moeten jullie nog heel veel lillen tegenkomen. Ook heerlijk om jullie zelf op de foto te zien. Zoals Karin schrijft ....super gezond, super slank en super bruin. Jemig...hoe moet dat worden na 3 maand?
    De slak doet het goed, het gele jasje is een blikvanger ,de prachtige krijtrotsen (steile trapjes naar het strand he?) doen het altijd goed op de fotos, de bankjes doen het goed, maw het is een genoegen om alles te bekijken en te lezen, THANKS KUSSS onze nwe camper komt volg.wk. di. Zijn van plan om de week daarop richting jullie te gaan....zin in

• 28 Juli 2013 - 18:07

Mem:

Net alle verslagen weer gelezen en fotos bekeken. Skitterend
    Mem is blij dat ze alles kan lezen en bekijken en toch : om jullie stem te horen is helemaal super.
    Ze mist jullie wel......Ze weet natuurlijk dat jullie de tijd van je leven hebben. We nemen haar gewoon mee in de camper......Nee ...dat kan niet. Als ze nog 10 jaar jonger was (zegt ze zelf) kon ze nog wel mee .....Ze is errug blij met de 3 dg. Vlie...Het is hier gelukkig niet zo warm meer, 24 gr. heel veel enorme buien gehad. Boot driekwart vol water. Eind volg.wk wordt het hier weer heet....zitten we echt op te wachten, niet dus, liefs mem

• 31 Juli 2013 - 18:27

Frank Sierhuis:

Ondanks dat het landschap als 'nog niet zo specta' wordt beschreven zijn de plaatjes dat toch weer wel.
    En tja, met de Heere als wegwijzer en baken moet het ook wel goedkomen natuurlijk. Het lijkt zo wel een pelgrimstocht; of zie ik hier een nieuw fotothema opduiken?
    En mooie stationnetjes natuurlijk. Tim weet ook aan de kust ongetwijfeld elk spoor te vinden.
    Groeten, Frank