Grensoverschrijdend - Reisverslag uit San Remo, Italië van Lia en Tim - WaarBenJij.nu Grensoverschrijdend - Reisverslag uit San Remo, Italië van Lia en Tim - WaarBenJij.nu

Grensoverschrijdend

Blijf op de hoogte en volg Lia en Tim

26 September 2013 | Italië, San Remo

De Azurenkust bereiken we na een aantal pittige etappes door het hart van de Provence. We zien de bekende berg van Paul Cézanne aan ons voorbijtrekken zoals er in de loop van de dagen wel meer hoge rotspartijen de revue passeren. We zitten weliswaar in de Alpes-Maritimes maar veel hooggebergte hebben we nog niet gezien. Wijzelf stijgen net boven de 500 meter, om zo van het ene in het andere rivierdal te komen. Even indrukwekkend als de Montagne Ste-Victoire van Cézanne is het roodbruine massief van Roquebrune, dan zou je willen dat je de wandelschoenen mee had en nog wat dagen extra. Die kleur komt hier erg veel voor. We komen door dalen waar complete bergwanden verwijderd zijn , het blijkt om het altijd kostbare bauxiet te gaan.
Bij Fréjus/St.Raphaēl wordt het menens met de Middellandse Zee , de jachthavens rijgen zich aaneen en wat er in ligt wordt alleen maar groter naarmate we noordoostelijker trekken. Het is hier dichtbevolkt en dichtbebouwd, op de meest onmogelijke plekken staat nog iets tegen de rotswand geplakt. Maar de kroon spant toch wel Monaco, daar is zoveel bovenop elkaar gebouwd, je wordt er geen wijs meer uit. We waren er bijna als een mol onderdoor geschoten .Eén afslag gemist en we vlogen weer een tunnel in met zelfs ondergronds de rotondes. We hebben vast een stukje van het Formule 1 circuit gedaan maar geen herkenningspunten gezien. Gelukkig nog wel net op tijd een vlaggetje kunnen scoren, door even de groeten te doen!
De zomer is weer helemaal terug. Blauwe lucht van opstaan tot aan de schemering. Het blijft ook 's avonds heerlijk warm. 's Morgens is de tent nog droog, zodat we snel kunnen inpakken en alweer vroeg op de fiets zitten. Slapen doen we ondanks het vroege opstaan genoeg door de snel invallende duisternis.
De grond is meestal hard, zelfs bezaaid met gravel of stenen. De haringen moeten er met een steen worden ingeramd. In Cagnes-sur-Mer stonden bij de acceuil zelfs emmers met klauwhamers en draadnagels van wel 15 cm. klaar voor gebruik. Ook dat is service! En het kan nog leuker; op de eerste camping in Italië staan we op baksteen.
De grens over is meteen alles anders: terrassen tegen de hellingen, totaal andere bewegwijzering, geheel ander aanbod in de winkels en ga zo maar door. Gelukkig hebben ze wel de standaardmaat remblokjes, daar waren we erg hard aan toe.
Tot aan Italiaanse grens 4439 km. gefietst.
Op 69 campings gebivakkeerd.
Eindstand: 2CV - R4: 46 - 60
Begin Topolinotelling: 5

• 26 September 2013 - 22:02

Karin:

Bedankt voor jullie up date....jullie zijn dus nu in bella italia....nog steeds vol energie en nu zelfs met nieuwe remblokken...69 campings!!!!!en 106 franse automobiles? Wat zijn topolinos ?ik ken alleen picolino ...hier een en al discussies over de beschouwingen,,,lekker nog even weg blijven in de zon. Bewolkt vannacht en niet kouder dan 5graden,,,,ciao bella en nu komen nog bergen ?..

• 29 September 2013 - 18:15

Carmen Schilstra:

Wauw Lia en Tim, wat een geweldige reis zijn jullie aan het maken. Daar wil je wel een atelierroute in het A kwartier in Groningen voor overslaan. Geniet ervan!!
    En een hartelijke groet vanaf Ameland, waar het ook heerlijk is, strakblauwe lucht en keiharde wind,
    Carmen

• 29 September 2013 - 23:01

Hans Franssen:

Op autotekoop.nl is een mooie te koop, moet je gezien hebben.

Fiat Topolino C 500cc kopklepper Deze tweedehands Fiat Topolino C 500cc kopklepper uit 1951 wordt aangeboden door Wester Wognum in Wognum. De Fiat Topolino heeft 62.566 kilometer afgelegd en rijdt op benzine.

Waar komt die belangstelling voor oude auto's ineens vandaan? En dan nu een Tipolono?
    Straks komen jullie nog terug in een Balilla.

Geniet nog even van alles. De tijd gaat snel.

Groet,
    Hans

• 30 September 2013 - 10:06

Frank Sierhuis:

Wow, Italië al weer en daarmee het laatste vlaggetje schat ik zo.
    Vervolgen jullie nog een poosje de kustroute? Of steken jullie nu landinwaarts richting broer Wims kasteeltje?
    Wat een prachtige muur trouwens, die "niet zo vms".
    Veel Italiaanse genoegens nog!
    Gegroet, Frank

• 03 Oktober 2013 - 07:32

Marianne En Jos:

dag Lia en Tim,

op de valreep nog een berichtje uit Groningen.
    Deze heuglijke dag kunnen we natuurlijk niet zomaar voorbij laten gaan.

Tim van Harte met je verjaardag! :-)

Groetjes dus uit Groningen.

Jos & Marianne

• 03 Oktober 2013 - 13:20

Liesbeth:

Dag Tim!

Van harte gefeliciteerd met je(piep) verjaardag!
    Het zal geen moeite kosten om in Italie een wijn voor dit heuglijke feit te vinden!
    Nemen wij er hier eentje op je verjaardag en blijven genieten van jullie reisverslagen.

Nog heel veel fietsplezier gewenst,samen met Lia.

Veel liefs van Liesbeth en Herman